מחיר נקודת חשמל

הצלחנו לתפוס אתכם בזמן שיפוץ הדירה או קניית מזגן מרכזי?  סביר להניח שתזדקקו לנקודות חשמל חדשות בקרוב. עליכם להיות מודעים לכך שהעלות של נקודת חשמל תשתנה בהתאם לאופן השימוש בה. במאמר זה נסביר אילו גורמים משפיעים על מחירה של נקודת חשמל – אשר צפויים לייקר או להוזיל אותה.

מתי צריך להתקין נקודת חשמל?

בבית חדש או משופץ לרוב תותקן נקודת חשמל. אבל זה לא נעצר שם. ייתכן שתצטרכו להזיז נקודת חשמל כדי להקל על חייכם (למשל, אם אתם רוצים שמתג האור יהיה ממש ליד המיטה שלכם), או כשאתם רוכשים מכשירי חשמל שידרשו שקע חשמל חדש כמו מגן מיני מרכזי, כיריים אינדוקציה או מכשירים דומים אחרים.

אילו גורמים משפיעים על מחירה של נקודת החשמל?

המחיר נע בין 300-1600 ₪ לנקודת חשמל. אם אתם סקרנים לגבי ההבדל, ישנם מספר גורמים שמשפיעים על המחיר. אלה כוללים את סוג השקע שתבחרו, מספר נקודות החשמל שברצונכם להוסיף, והזמן שבו תוסיפו אותן.

  1. סוג השקע: לא ניתן לחבר את כל המכשירים לשקע חשמל רגיל. מכשירי חשמל בעלי צריכת חשמל גבוהה, כמו כיריים ומזגנים, דורשים שקע ייעודי (שקע חשמל, תלת פאזי). שקע זה דורש עבודה רבה יותר של החשמלאי ולכן יעלה יותר מאשר סטנדרטי.
  • שקע חשמל סטנדרטי – מתאים למכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה, כגון טלוויזיות, מחשבים וגופי תאורה. המחיר שלו נע בין 300-400 ₪ (תלוי עד כמה רחוקה נקודת החשמל).
  • שקע כוח ישיר – מתאים למכשירים בעלי גוף חימום כמו אטמור או תנור אפייה. מחירו נע בין 450 ל-650 ₪. גם המרחק מנקודת החשמל ועבודות תשתית אחרות ישפיעו על המחיר.
  • שקע תלת פאזי – שקע שניתן להשתמש בו למכשירי חשמל כמו מזגן מיני מרכזי, כיריים חשמליות, ועלותו בין 800-1200 ש"ח. (כפי שאתם בוודאי יודעים, ההבדל במחיר תלוי במרחק בו ממוקמת נקודת החשמל ובתשתית).
  1. . מספר נקודות החשמל: זה חשוב בחישוב העלות של נקודת החשמל. סביר להניח שתצטרכו להתקין שקעי חשמל רבים אם אתם משפצים את הדירה או קונים בית חדש. התקנת נקודת חשמל בודדת יכולה לעלות בין 300-400 ₪. עם זאת, הוספת מספר נקודות תוריד את העלות ותאפשר לשלם בין 230-260 ₪ לנקודה.

3.. בלי או עם חציבה בקיר. העלות הכוללת של העבודה מושפעת מבחירת החיווט בנקודת חשמל, פנימית או חיצונית. החלטה זו תלויה בשני גורמים: אסתטיקה ומחיר. לגרים בדירות מושכרות התקנה חיצונית של נקודת חשמל היא פתרון פרקטי. זה מאפשר להם להימנע מחפירה והשארת לכלוך רב. זה גם מוזיל את העלות. המחיר להוספת נקודת חשמל עם חיווט חיצוני נע בין 300-500 ₪. זה בדרך כלל מותקן בתוך צינור פלסטיק חיצוני או קליפים. אנשים רבים מעדיפים להרחיק את החוטים שלהם מהעין ובוחרים בחיווט פנימי על ידי חציבת הקיר. זה לא משאיר זכר לחוטים או תעלות. עם זאת, ליופי יש מחיר. התקנת נקודת חשמל עם חציבה תעלה את עלויות העבודה ב-500 עד 700 ₪. ברוב המקרים מתווספת נקודת חשמל במחצבה בקוביות בטון או בלוקים. נקודת חשמל חיצונית מקובעת לקיר גבס במקרים מסוימים, אך היא אינה חובה.

אילו גורמים נוספים יכולים להשפיע על המחיר?

לרוב הבתים הפרטיים יש אורך חיווט של כ-3-5 מטרים. אם החיווט ארוך מאוד, כמו 15 מ', ייתכן שהמחיר יעלה ב-200-300 שקל. התשתית שנקודת הכוח עוברת דרכה היא עוד דבר שצריך לחשוב עליו. כך לדוגמא במקרים בהם נקודת החשמל תעבור דרך תשתית מורכבת כמו צנרת מים, מחיר העבודה הכולל צפוי לעלות בכמה מאות שקלים.