Search for:

שירות חשמלאים מומחים להחלפת לוח חשמל – טיפול בכל סוגי תקלות החשמל במקום אחד!

אם אתם זקוקים להחלפת לוח חשמל – אנו יכולים לעזור. החשמלאים שלנו יכולים לדאוג לכל הצרכים שלכם במהירות, יעילות ובמחירים ללא תחרות

ניתן לתאר את לוח החשמל כמלך הבלתי מעורער בבית. הוא מספק חשמל לכל המכשירים באמצעות אספקת חשמלית ראשית. הוא מגן על מכשירי חשמל מפני עומס יתר וקצרים, מונע שריפות מהפנל ומגן עלינו מפני התחשמלות באמצעות ממסר הפחת.
בבתים ישנים, לוח החשמל ממוקם לעתים קרובות מחוץ לדירה בחדר המדרגות. עם זאת התקן החדש קובע כי בדירות חדשות לוח החשמל חייב להיות בתוך הדירה עצמה, מה שמאפשר שליטה קלה במקרה של פקק עיקש שקופץ בפתאומיות.

מתי עלינו להחליף את לוח החשמל?

את רוב התקלות בתוך לוח החשמל ניתן בדרך כלל לתקן על ידי חשמלאי באופן נקודתי. זה לא בהכרח דורש החלפת הלוח כולו. מהו הזמן הטוב ביותר להחלפת הלוח? להלן שלושת הסיבות העיקריות להחלפת לוח חשמל.

לוח חשמל שרוף
לוח חשמל שעלה באש עלול לגרום לפציעה חמורה ואף למוות. עליכם להתקשר מיד לחשמלאי כדי לבדוק את הבעיה ולא לנסות לתקן אותה בעצמכם. לוח חשמל עלול להתלקח כתוצאה מקצר חשמלי אשר נגרם עקב עומס של מכשירים על אחד הפיוזים או עקב חיבור רופף של אחד החוטים של אחד הנתיכים שלו או חיבור רופף לאחד החוטים שלו. קל לזהות לוח חשמל שנשרף. תוכלו להבחין במראה שרוף על הלוח וריח בוער. עליכם לדעת שלא כל מקרה יחייב אתכם להחליף את הלוח. זה תלוי במידה רבה באורך חייו. חשמלאי יכול לעתים קרובות לתקן לוח חשמל חדש עם התחלה של סימני חריכה. אולם אם מדובר בלוח ישן יותר, ייתכן שתרצו להחליף את כל לוח החשמל.

מעבר מחד מפאזי לתלת פאזי
מפסקים חד פאזיים הם הטובים ביותר לדירות עם צריכת חשמל בינונית. עם זאת, דירות גדולות יותר בעלות מספר מכשירים יפיקו תועלת ממפסק תלת פאזי. זה מאפשר הפעלה של מספר מכשירים מבלי להסתכן בקפיצה של השלטר. מערכות תלת פאזיות שונות ממערכות חד פאזיותו בכך שהן מצריכות הוספה של מאמ"תים נוספים על לוח החשמל, עם זאת, אין זה אומר בהכרח שיש להחליף את הלוח כולו. במידה ולוח החשמל שלכם גדול מספיק, ניתן להוסיף את המפסקים החדשים בלוח הקיים. במידה והלוח קטן ואינו מאפשר הוספה של מפסקים חדשים, לא תהיה ברירה מאשר להחליף את לוח החשמל הקיים ללוח גדול יותר.

החלפת לוח חשמל ישן
בדיוק כמו כל מכשיר, גם אורך חייו של לוח החשמל הינו מוגבל. הרכיבים השונים של לוח החשמל, כגון נתיכים וחוטים, יכולים להישחק לאורך זמן. חשמלאים ממליצים להחליף את הלוח אחת ל 15-20 שנה. כדאי לדעת שלוח החשמל יכול להישחק אף קודם לכן, כך שאם אתם מבחינים כי מפסק קופץ ללא סיבה נראית לעין זה יכול להוות אינדיקציה לכך שיש לבדוק אותו ולהחליפו. כפי שלמדנו בבית הספר היסודי, חשמל הוא לא משהו שאפשר לשחק איתו. לכן, מומלץ לבצע בדיקת בריאות לפחות פעם בשנה.

 

שלבים בהחלפת לוח חשמל

חשוב לזכור כי החלפת לוח חשמל היא משימה לא פשוטה. הדבר דורש עבודה מוקפדת, מדויקת ומוקפדת. לפעמים, התהליך יכול להימשך מספר שעות. לפני שהחשמלאי מחליף את לוח החשמל, הוא עורך בדיקה יסודית הכוללת בדיקת הארקה. לאחר מכן הוא ינתק את אספקת החשמל לדירה וכן את כל אביזרי החשמל. בשלב הבא, החשמלאי ינתק את מעגלי החשמל שבדירה, ויחליפם במעגלים חדשים, ולבסוף, יחבר את לוח החשמל החדש, ויוסיף את המאמ"תים השונים על הלוח, כולל ממסר הפחת והמפסק הראשי.