חשמל חכם: כל מה שרציתם לדעת על הפיכת הבית לבית חכם

טכנולוגיה חכמה הופכת ללא ספק לחלק מחיינו, ומציעה נוחות ותובנות יקרות ערך כדי להקל על ימינו. מטלפונים ועד מכוניות, טכנולוגיה חכמה הוכיחה את עצמה כחידוש יעיל שרק הולך וגדל בפופולריות. עם טכנולוגיה מתקדמת כמו טלוויזיות חכמות, תרמוסטטים, מקררים ומנעולים, הגיעה מגמה נוספת – בתים חכמים.

מהי אוטומציה של בית חכם?

אוטומציה של בית חכם מתייחס למערכת בבית השולטת במכשירים ברשת. במקום להדליק ידנית את האורות או להגדיר את התרמוסטט בטמפרטורה מסוימת, אתם יכולים לגשת למכשירים האלה דרך שלט או טלפון ולהגדיר לוחות זמנים. לדוגמה, אתם יכולים להגדיר שהאורות בבית יכבו כאשר אתם יוצאים לעבודה ולהדליק אותם כאשר אתם מגיעים הביתה.

כיצד פועלות מערכות בית חכם?

הפעולות של בית חכם עשויות להיראות מורכבות, אבל הרעיון הכללי הוא פשוט יחסית. כל המכשירים החכמים בבית שלכם מחוברים לבית שלך באמצעות רשת אלחוטית, ודרך רשת זו, אתם יכולים לשלוט במכשירים שלכם.

מכיוון שטכנולוגיה חכמה מוגדרת דרך האינטרנט, תזדקקו לחיבור WiFi חזק, מוצרים חכמים ומכשיר – כגון טלפון, טאבלט או מחשב נייד – המאפשר לכם לשלוט במכשירים אלה בלחיצת כפתור.

ברוב המקרים, המערכת החכמה מחוברת לקונסולה מרכזית כך שניתן לגשת לכל המכשירים דרך רשת מרכזית אחת. האוטומציה פועלת יחד כדי לתת לך תמונה מלאה של הבית שלכם עם יכולת לשלוט בהיבטים שונים בכל זמן נתון.

באילו מכשירים ניתן להשתמש עבור בית חכם?

ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה לכמעט כל מכשיר בבית להיות אוטומטי. לעתים קרובות אנו חושבים על דוגמאות ברורות כמו טלוויזיות, אבל הטכנולוגיה החכמה התרחבה לתחומים רבים ושונים של משק הבית.

הנה רק כמה מערכות שתוכלו לשלוט ולתזמן עם הבית החכם שלכם:

תרמוסטטים: הגדירו את הטמפרטורות ולוחות זמנים שיתאימו לשגרת היומיום שלכם באמצעות תרמוסטט חכם.. מערכות חכמות יכולות לעקוב אחר ההרגלים שלכם ולתת מענה לטמפרטורות שאתהם אוהבים בנקודות מסוימות ביום.

תאורה: ומועדים שבהם האורות שלכם ידלקו כשאתם מגיע הביתה או הדליקו אותם לפני שאתם נכנסים הביתה. במקרים מסוימים, המערכת החכמה שלך תדע מתי אתםה קרובים לבית ותדליק אוטומטית את האורות.

מנעולים: טכנולוגיה חכמה מאפשרת לכם לדעת אם זכרתם לנעול את הדלתות לאחר היציאה לעבודה. כבר נוח לכם במיטה אבל שכחתם לנעול את דלת הכניסה? פשוט הרימו את הטלפון שלכם ותגידו למערכת החכמה שלכם לעשות זאת.

מערכות שמע: האם אתם אוהב לשמוע מוזיקה בכל הבית שלכם? השימוש במערכת שמע חכמה הופך את הבידור לקל עוד יותר, בין אם אתם בפנים או בחוץ.

מצלמות אבטחה: בדקו וראו מי בא והלך לביתכם וקבלו התראות כאשר מישהו מגיע לדלתכם עם מצלמת אבטחה חכמה.

תריסים: צפו בתריסים שלכם נפתחים אוטומטית עם הזריחה ונסגרים בשקיעה.

בחירת מערכת 

לפני שתתחילו לקנות מכשירים, החליטו איזו מערכת מתאימה לכם ביותר. ישנם שלושה מערכות עיקריות: Google Nest, Amazon Alexa ו- Apple HomeKit. אם יש לכם אייפון, אייפד ומחשב  מק, אפל הבחירה הברורה, אבל אם יש לכם טלפון אנדרואיד, אולי תעדיפו את פלטפורמת Nest של גוגל. מכשירי צד שלישי בדרך כלל מציעים תמיכה במספר תקנים, אך הדברים יפעלו בצורה חלקה יותר אם תבחרןו מערכת עיקרית אחת. להלן פירוט מהיר של כל אחתד מהם:

Google Nest – מגיבה במהירות לפקודות קוליות, חכמה מספיק לסגנון דיבור,מבינה פקודות מסובכות או בקשות מעקב שיבלבלו את אלקסה או סירי.

אמזון אלקסה: עם התחלה בזירת הבית החכם, אלקסה של אמזון מתגאה במגוון הרחב ביותר של מוצרים תואמים. Alexa תומכת במגוון רחב של מיומנויות (כמו אפליקציות לסמארטפון) שפותחו על ידי צדדים שלישיים, והרמקולים והצגים החכמים שלה הם הזולים ביותר.

Apple HomeKit היא המגבילה ביותר מבין השלושה, אך היא עדיין האפשרות הטובה ביותר עבור בעלי אייפון. השליטה ההדוקה יותר של אפל על הסמכת צד שלישי מבטיחה פעולה חלקה עבור מכשירים נתמכים. לא תמצאו מכשירים הנתמכים ב-HomeKit כמו עם Alexa או Google Assistant. אפליקציית Home של אפל אלגנטית וקלה לשימוש, קל להגדיר מכשירים, והפלטפורמה שלה היא המאובטחת ביותר. אפל אוספת פחות נתונים כברירת מחדל, והנתונים נשמרים במכשיר במידת האפשר.

זקוקים לעזרה עם הפיכת הבית שלכם לבית חכם? אנו בחשמלאי בקריות נשמח לספק לכם מענה. צרו עימנו קשר עוד היום למידע נוסף.