התקנת שעון שבת לדוד

מהו שעון שבת?

סביר להניח שהמצאה שימושית וחשובה זו הומצאה במקור כדי לאפשר לשומרי השבת להשתמש במכשירים מסוימים בשעות מסוימות במהלך השבת. כיום, אתם יכולים להשתמש בו כדי להדליק או לכבות את הדוד.

השעון הוא די קטן, והוא מורכב מלוח קטן ומלבני שעליו מונחים פסים אדומים זעירים במעגל סביב מספרים וספרות. מתג הפעלה וכיבוי ממוקם ליד מעגל הקו האדום.

יתרונו העיקרי של שעון שבת הוא לאפשר לכם לתכנת את הטיימר להפעלה וכיבוי אוטומטי של המכשיר במשך מספר שעות מוגדר.

ניתן לאפס את זמן ההפעלה ולכבות את המכשיר לחלוטין – בעזרת המתג.

מה עושה שעון שבת לדוד?

שעון שבת ידליק ויכבה בשבילכם את הדוד בהתאם לתכנית שקבעתם מראש.

חשוב לדעת שבשעון שבת קיים גלגל של 24 שעות וניתן לקבוע מספר תכניות להדלקה וכיבוי של הדוד גם אם אתם רוצים למשל להתעורר בשש בבוקר ומים חמים יחכו לכם.

שעון שבת או טיימר?

לפני שנכנס להטבות, חשוב שתבינו מהו ההבדל בין טיימר לדוד שהוא שעון שבת לכל דבר. זאת להבדיל משעון עצר שתפקידו לספור את הזמן לאחור.

אתם יכולים גם לשים טיימר על הדוד שלכם, אך הוא יכבה את הדוד רק לאחר הזמן שהוגדר. שעון שבת, לעומת זאת, הוא שעון קטן המחובר למפסק הדוד ומאפשר לנו לתזמן מתי המים מתחממים.

התקנת שעון שבת לדוד – יתרונות רבים

להתקנת שעון שבת לדוד יש מספר יתרונות:

  • יעיל ושומר על הדוד לאורך זמן.- השעון לא רק חוסך לנו את המאמץ להדליק את הדוד, שכן יש לנו דברים רבים אחרים לזכור בחיי היומיום, אלא גם מכבה את הדוד.
  • חיסכון בהוצאות חשמל- אתם יכולים לחסוך בחשמל על ידי כך שהדוד יכבה את עצמו בזמן הנקוב. זה יבטל את הסיכוי לשכוח את הדוד דולק אשר יכול להוביל גם לבזבוז חשמל וגם לבלאי.
  • מתאים לכל סוגי הדוד – ניתן להשתמש בשעון עם כל סוגי הדודים. הוא תואם לדודי שמש וגם חשמל.
מה ההבדל בין שעון שבת למתג חכם, אתם שואלים?

המפסק החכם, המותקן על הקיר, מחליף את המתג האדום המסורתי. המפסק פועל באופן אלחוטי באמצעות WIFI ומאפשר שליטה מרחוק בדוד.

אם אנו בעבודה וזקוקים למים חמים למשך שעה, ניתן להשתמש במתג החכם להפעלת הדוד באמצעות האפליקציה בסמארטפון שלנו. ההבדל העיקרי בין שתי האפשרויות הללו הוא שהמתג החכם יכול לשלוט על השעה בכל יום, וזה יתרון עצום לאנשים שמתקלחים בזמנים שונים.

המתג החכם לדוד מאפשר לנו לשלוט בלוחות הזמנים – במקום לשנות את שעון השבת לדוד, שסביר להניח ששכחנו לעשות בכל זאת, כעת יש לנו את האפליקציה.

עם זאת, קשה לומר מה עדיף, ולא כולם נהנים להתעסק עם כל השטויות בסמארטפון.

כמו כן, למפסק החכם הזה יש חסרון: הוא מסתמך על אינטרנט אלחוטי בבית שיכול לפעמים לגרום לו לא לעבוד.

כיצד מתקינים את שעון השבת לדוד?

חשוב לזכור כי התקנת שעון שבת כרוכה בחשמל ובעדיפות ראשונה מומלץ לשכור חשמלאי מוסמך. אם בכל זאת החלטתם להתקין את שעון השבת בעצמיכם, עיינו היטב בדף החיבורים שהגיע עם השעון. הוא יראה לכם את המיקומים של המינוס הכחול, הפלוס החום וההארקה. לפני שאתם פותחים את הנקודה, ודאו כי הורדתם את הפקק של הדוד בלוח.

האם להתקין שעון שבת לדוד או טיימר לדוד?

הכל תלוי במה אתם משתמשים. אם צריך להפעיל את הדוד לזמן קצר, אתם יכולים להשתמש בטיימר. הטיימר מדליק את הדוד ולאחר מכן בספירה לאחור הוא נכבה. אם אתם רוצים לכוון את הדוד שידלק בשעות מסויימות במשך היום,  אז מומלץ להשתמש בשעון שבת לדוד, או לחילופין מתג חכם לדוד שעובד דרך אפליקציה.