המדריך לתלת פאזי

בעשורים האחרונים חלה עלייה בשימוש במפסקים תלת פאזיים, בעיקר בגלל  בשימוש העלייה מכשירים בעלי צריכה גבוהה.

איך תדעו אם יש לכם חיבור תלת פאזי?

ראשית עליכם לברר איזה חיבור יש לכם. אתם יכולים לבדוק זאת מול חברת חשמל או לבצע בדיקה חזותית. אם תסתכלו על לוח החשמל שלכם, תוכלו לראות כי יש בו מפסק הכולל שלושה שלטרים מחוברים.

איך תדעו שתצטרכו לעבור לחיבור תחת פאזי?

פאזה הוא זרם החשמל המסופק בחברת החשמל לבית הלקוח. מערכת חד פאזית מספקת בדרך כלל עד 25 אמפר, כלומר 240 וואט לאמפר (6,000 וואט לדירה). אז אם יש לנו למשל מפזר חום שקולט 2300 וואט, נחלק את המתח ב -240 וולט ונבין שהוא צורך ברגע מסוים ב 9.6 אמפר.

גם אם אתם גרים בדירת יחיד, סביר להניח שתצטרכו לחבר כמה מכשירים בו זמנית כמו דוד חשמל, מזגן מיני מרכזי, מייבש כביסה, מדיח כלים, מייבש כביסה, מכונת כביסה, תנור, וכד'- לכל המכשירים הללו יש הספק העולה על 2,000 וואט. למעשה, שלושה מכשירים הפועלים יחד (לפעמים אפילו מכשיר אחד בלבד כמו תנור חשמלי) מספיקים לעלות על 25 אמפר ווהשלטר יקפוץ לכם. בנסיבות כאלה, הגדלת חיבור החשמל היא פשוט בלתי נמנעת.

ישנם מוצרים חשמליים הדורשים חיבור תלת פאזי. לדוגמא, מזגן יותר מ -3 כ"ס מחייב התקנת לוח תלת פאזי עם חוטים עבים המחוברים ישירות ללוח.

מחד פאזי ל-40 אמפר

ישראל בנויה ברובה מבתים ישנים שמרושתים בחיבורים חד פאזיים (אמפר של 25X1), אם הכוח אכן קופץ כל הזמן בבית שלכם, עליכם להתייעץ עם חשמלאי כדי לבדוק את מקור הבעיה ולדבר על האפשרות למעבר פאזות.

חשוב לדעת כי קיימת אלטרנטיבה נוספת לשימוש גבוה במגורים בחשמל והיא המעבר בין חד פאזי ל 40 אמפר (צריכה של 9,600 גרם). המעבר פשוט יותר מכיוון שרוב עבודות התשתית מועטה (וכתוצאה מכך גם זולות יותר) מכיוון שלרוב הדירות יש יכולת להחזיק מתח כזה מבעוד מועד.

כל שינוי שתבצעו במערכת החשמל צריך להיות מבוקר על ידי חברת חשמל. חברת החשמל לא מפריעה לעבודות החשמל הנעשות בדירה ותצטרכו להזמין חשמלאי מקצועי כדי לשנות את ההתקנה החשמלית הפרטית שלכם לגודל היחסים שרכשתם (החלפת נתיכים, החלפת חוטים חשמליים עם חוטים עבים יותר, הארקה, מפסק וכו '). החשמלאי שהזמנתם יבצע את עבודות התשתית והחשמלאי של חברת החשמל יעריך זאת ואת תקינותן ביחס לסטנדרטים שלהם.

זהו סוג של פתרון ביניים, כתוצאה מכך, אם יום אחד אם תרצו לעבור לשלושה פאזות, תצטרכו להתקשר בשנית לשחמלאי כדי לבצע שינויים נוספים ולהתקשר לחברת החשמל כדי לאשר את תקינותם.

חשוב להדגיש כי לכל שינוי במערכת החשמל חשוב ביותר להזמין חשמלאי מנוסה, לא רק בנוגע לבטיחות אלא גם בנוגע למקצועיות ומומחיות בשינויים באספקת החשמל.

מעבר מחד פאזי לתלת פאזי

מרבית הבתים החדשים נבנים כיום עם תכנון לצריכה גבוהה יותר, וכוללים מערכת חשמל תלת פאזית. מערכת חשמלית זו עשויה למעשה לספק 25 אמפר פעמיים, כלומר 75 אמפר הפרוסים ברחבי הבית. יתרון נוסף של מערכת זו הוא במקרה של תקלה באחת מהפאזות, לא יהיה שום סיכוי להפסקת חשמל מוחלטת בבית מכיוון שיש שני שלבים נוספים שניתן להשתמש בהם כגיבוי.

צריך להבין מראש שזו פונקציית תשתית הדורשת זמן, במיוחד אם אתם גרים בבית ישן, שכן נצטרך להחליף את החוטים בקירות, את השקעים, את ההארקה ולעיתים גם להחליף את הלוח החשמלי. לאחר הכנת התשתית יבוא חשמלאי מחברת חשמל ויבדוק את התשתית ואת התקן. כפי שאמרנו, החשמלאים בחברת החשמל הם בדרך כלל קפדניים למדי ולא יאשרו בית עם תשתית שאינה עונה במלואה לכל התנאים והסטנדרטים.