תיקון קצר חשמלי בבית

חווים קצרים בביתכם באופן תדיר? במאמר זה נעסוק בכיצד להבין מהיכן נובע הקצר החשמלי בבית, מה אפשר לעשות בתור עזרה ראשונה והכי חשוב, האם יש צורך בהזמנת חשמלאי.

מה לעשות לפני שאתם מזמינים חשמלאי?

ראשית, עליכם לזהות איזה פקק הוא זה שגורם קצר. יהיה עליכם להוריד את כל הפקקים מלוח החשמל הממוקם בכניסה לביתכם או מחוץ לדירתכם. לאחר מכן, תוכלו להרים את המפסק הראשי ואת ממסר ההפחתה.

הרימו את כל הפקקים שנותרו לאט ובהדרגה. אם פקק אחד גורם לפקק הראשי של הנפילה, אתם יכולים להשאיר אותו למטה ולהרים את שאר הפקקים. כעת נותר לקבוע באיזה אזור בבית אין חשמל, כלומר היכן שהחשמל אינו מספיק.

לאחר מכן, עלינו למצוא אזור או חדר ללא חשמל. עליכם לחפש מכשירים חשמליים בלבד כמו טלוויזיה, מערכת שמע או מזגן באזורים ללא חשמל.

לאחר שניתקתם את המכשיר, הרימו את הפקק. אם הפקק עלה, סביר להניח שהקצר הגיע ממכשיר אחר באותה סביבה. כעת, יש להחזיר כל מכשיר בנפרד. אם אחד מהמכשירים הוא זה שגרם לחשמל ליפול, נתקו אותו שוב מהחשמל  והרימו את הפקק שוב. כך למעשה גיליתם מאיפה מגיע הקצר.

כעת עליכם להחליט אם ברצונכם לתקן או לרכוש מכשיר חשמלי חדש. חשוב להגיש שעליכם לנקוט באמצעי זהירות בעת ביצוע תיקון חשמל ואין לגעת בחוטים החשופים או ליצור איתם כל מגע.

הזמנת תיקון קצר חשמלי

אם ניסיתם לבדוק את מערכת החשמל שלכם לפי ההוראות שסיפקנו, אך לא הצלחתם למצוא את הבעיה, עדיף להתקשר לחשמלאי בקריות אשר יבצע איתור יסודי ומקצועי יותר של קצר חשמלי. בין היתר החשמלאי יבדוק את הדברים הבאים:

חוטי חשמל רופפים

מכיוון שחשמל הוא אנרגיה מייצרת חום, לפעמים עטיפת הפלסטיק סביב החוט יכולה להינמס לאורך זמן. זה חושף את החוט וגורם לו להתקצר.

בדיקת גוף חימום בדוד המים

הצטברות אבנית על גוף החימום בדוד עלולה לגרום לבעיות בפעולתו. גוף החימום אינו יכול להתחמם ולכן פועל ללא הפסקה. הדבר גורם לצריכת חשמל מוגברת ועצירת זרימת החשמל לבית.

החלפת לוח חשמל

לוח החשמל שולט הן על זרימת החשמל לבית ועל על הפסקתה אם הצריכה גבוהה מהנורמה. לוחות חשמל ישנים יותר אינם יכולים להתמודד עם צריכת החשמל הנוכחית ולכן הם יקפיצו את הפקק לעתים קרובות מדי. החלפת לוח החשמל תגביר את עוצמת החשמל הנכנסת לביתכם כך שמוצרי החשמל יוכלו לקבל מספיק אנרגיה מבלי לגרום לקצר.