כיצד להכין את התשתית החשמלית עבור הבית החכם שלכם

בתים חכמים הופכים להיות חכמים יותר, יעילים ונוחים יותר לשימוש מדי שנה. אבל הקמת הבית החכם שלכם יכולה להיות קצת מבלבלת בגלל הזמינות והספקטרום הרחב של המערכות  הקיימות בשוק.

כעת יש מאות אפשרויות זמינות המאפשרות לשלוט במכשירים שלכם מרחוק – תאורה, טמפרטורה, מצלמות אבטחה, פתיחה ונעילה של הדלתות שלנו ועוד. עם זאת, שילוב כל האפשרויות והמכשירים הללו כך שיתפקדו בצורה חלקה יכול להיות מאתגרת ומסובכת. כאן הניסיון והמומחיות של חשמלאי מקצועי יכולים לעזור מאוד. מקצוען יכול להציע עצות שיעזרו לכם להחליט איזו פונקציונליות אתם באמת צריכים ומה מוגזם.

WIFI טוב

כדי שהמכשירים החכמים שלכם יוכלו לתקשר ולתפקד ביעילות ברחבי הרשת הביתית שלכם, תזדקקו לאות WIFI חזק ועקבי. נתב אלחוטי שולח את אות ה- WIFI למכשירים השונים התומכים ב- Bluetooth ברשת הביתית שלכם ומאפשר לכם להתחבר ולתקשר עם מכשירים אלה. לכן, אם הנתב נמצא באזור בביתכם שאין בו אות חזק, הוא עלול לגרום לבעיות קישוריות. השתמשו בטלפון שלכם כדי לזהות את האזורים בבית שלכם בהם אות ה- WIFI הוא החזק והחלש ביותר.

רכזת חכמה

הרכזת החכמה משמשת את לוח המחוונים למערכת הבית החכם שלכם. אמנם ניתן להפעיל מכשירים מסוימים מהטלפון שלכם, אך מודול בית חכם ייעודי השולט בכל המערכות בביתכם הוא אפשרות טובה ואמינה יותר. שימוש במוקד חכם במקום בטלפון שלכם יעזור להימנע מבעיות שעלולות להתרחש כשאתם צריכם לעדכן או להחליף את הטלפון שלכם. רכזת חכמה עדיין תאפשר לכם לגשת ולשלוט במכשירים חכמים מרחוק באמצעות הטלפון שלכם, היא רק מספקת נקודת קישוריות יציבה יותר. כמו במכשירים ביתיים חכמים, יש גם הרבה אפשרויות בכל מה שקשור איזו מערכת רכזת חכמה מתאימה ביותר לצרכים שלכם. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בנוגע לתכונות ויתרונות המערכת השונים כדי לקבוע איזו מהן תפעל כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלכם.

קבעו אילו תכונות אתם רוצים

מערכת רכזת חכמה יכולה לשלוט בפונקציות חשובות רבות, וחשוב להחליט אילו פונקציות תרצו.

אבטחת בית חכם:

מערכות אבטחה לבית חכם כיום מציעות וידאו באיכות גבוהה ומנעולים חכמים המאפשרים לכם לשלוט על נעילה ופתיחה כמעט מכל מקום באמצעות הטלפון שלכם. רובם כוללים גם לוח מקשים לכניסה ללא מפתח עם טלפון.

פעמוני הדלתות גם פופולריים מאוד, ומסיבה טובה. הם פשוטים והם עובדים! כאשר מישהו נמצא ליד דלתכם, תקבלו התראה כמעט מיידית. מכשירים מסוימים מציעים גם שמע דו כיווני, כך שתוכלו לדבר עם האדם בפתח.

מערכות המצלמות כיום זולות יחסית, אך עדיין מציעות וידאו באיכות גבוהה באמצעות Bluetooth או WIFI כדי להתחבר למערכת הבית החכם שלכם. פירוש הדבר שתוכלו לראות מה קורה בביתכם ובסביבתו גם כשאתם לא נמצאים שם.

תאורה ביתית חכמה

שליטה מרחוק על תאורה היא פונקציה שימושית שיכולה לעזור לחסוך באנרגיה ולהוסיף רמת אבטחה. ניתן גם להגדיר את המערכת לכיבוי אורות כשאף אחד לא נמצא בחדר, מה שחוסך באנרגיה.

בקרת אקלים של בית חכם

תרמוסטטים חכמים היו חדשניים לפני כמה שנים, אך הם מסוגלים להרבה יותר. הרכזת או הטלפון החכם שלכפיכולים לשלוט בחימום, בקירור ובאוורור הבית בזמן אמת. אתם יכולים להגדיר תוכניות לשימוש ואף לקבל הודעה כאשר מישהו נכנס לחדר כדי להפעיל או לכבות את המערכת שלכם.

אפשרויות נוספות

כולנו חווינו את הבהלה של למהר לצאת מהבית בבוקר רק כדי לחשוב, "האם השארתי את הדוד דולק או כל מכשיר אחר?". זו תחושה שגרמה לרבים מאיתנו להסתובב ולחזור ישר הביתה לבדוק. ובכן, הימים האלה חלפו. עכשיו אתם יכולים לשלוט כמעט בכל שקע חשמל מרחוק באמצעות הטלפון שלכם.