התקנת מאוורר תקרה

מאוורר תקרה הוא פתרון מעולה לקירור חדרים רבים בקיץ חמה. לפני שתזמינו איש מקצוע או שתעשו זאת בעצמיכם, אנו ממליצים שתעיינו בטיפים הבאים. במאמר זה נכסה את כל מה שאתם צריך לדעת על התקנת מאוורר תקרה, כמו גם מי יכול להתקין אותם.

מהו מאוורר תקרה?

מאוורר הוא מכשיר הנע באוויר היוצר רוח אוויר. הוא משמש להרחקת אוויר חם ממקומו ולאפשר הגעת אוויר קר במקומו. מאווררי תקרה מורכבים ממנוע וגלגל כנף בגדלים שונים. גודל המנוע מותאם כך שיתאים לכנפיים. ישנם סוגים רבים ושונים של מאווררי תקרה ויש להם עיצובים שונים.

מי יכול להתקין מאווררי תקרה?

התקנת מאוורר תקרה לא נכונה עלולה לגרום להתחשמלות, לקצרים ולסיכוי לנפילת המאוורר לכן אנו ממליצים להזמין חשמלאי בקריות מוסמך. אם אכן תחליטו להתקין את מאוורר התקרה בעצמיכם חשוב לעקוב אחר ההוראות ולדייק.

מידע חשוב: על מנת לשמור על האחריות של יצרן מאווררי התקרה, רק חשמלאי מוסמך צריך להתקין אותו. בקשו ממתקין מאוורר התקרה לחתום על הקבלה בשמו המלא ולספק את מספר הרישיון שלו.

 כיצד להתקין מאוורר תקרה

התקנת מאוורר תקרה מעל מרכז המיטה היא המקום הטוב ביותר. זהו מומלץ שיהיה מקור תאורה מעל המיטה שלך אך אם אין לכם נקודת תאורה אז ניתן להתקין את מאוורר התקרה על גבי נקודה שכבר נמצאת במקום במקום האפשרות של הוספת נקודת חשמל.

באיזו תקרה הכי קל להתקין מאוורר?

ניתן להתקין מאוורר תקרה במהירות ובקלות אם יש לכם תקרת בטון. מתי העסק מסתבך? בתקרת רביץ או בתקרת גבס אך גם לזה יש פיתרון:

תקרת גבס – תקרת גבס יכולה להיות תקרה חלשה ואינה עמידה במיוחד ועל לכן, אי אפשר בה להתקין מאוורר תקרה.

במרבית המקרים שכבת הגבס היא למעשה הנמכה של התקרה הרגילה ולכן במקרה זה, ניתן לקדוח דרך הגבס כדי להגיע לשכבת הבטון ולחבר אליה את תשתית המאוורר.

תקרת רביץ – תקרת רביץ נפוצה ביותר בחללי עליית גג. מכיוון שהיא עשוייה משכבת בטון שכבה דקה, הוא אינו חזק מספיק כדי לתמוך במאוורר תקרה. אם זה המקרה, יש לקדוח עמוק יותק לתקרה כדי לחבר את מאוורר התקרה לקורות העץ שעל גג הרעפים.

טיפים חשובים

מאוורר תקרה הינו גוף כבד, ולכן על מנת לשמור על בטיחות חשוב להשתמש בברגים חזקים ובדיבל 10 לפחות.

נשארו לכם חלקים או ברגים לאחר שסיימתם את ההתקנה? שמרו אותם. כל מאוורר הוא בעל חלקים ייחודיים אשר מתאימים לו ואם ותצטרכו אותם בעתיד, יהיה לכם את החלקים ששמרתם.

כנפי המאוורר עלולות להראות סימטריות משני הצדדים, אך הן לא. עליכם לבחון היטב את כל הרישום של כנפי המאוורר לפני שתתקינו אותם. כנף הפוכה עלולה לגרום לחוסר יציבות.

מאווררי תקרה מומלצים

בסקר שנערך בקרב 80 חשמלאים נבדקו החברות הבאות למציאת מאווררי התקרה המומלצים ביותר.

המותגים שנסקרו היו: סטאר, הנטר, פסיפיק, אמפראל, יונדאי, ונטה,גולדליין, המילטוןWhite Westinghouse , Fanimation, Minka-air, Semicom.

76% מהחשמלאים הצביעו על מאוורר התקרה של סטאר. מאווררי תקרה יכולים להתחיל לזוז לאחר שנה. הסיבה לכך היא שהפין שמחזיק את מאוורר התקרה במקומו נשחק, והמאוורר מתחיל לנענע אך עם מאוורר התקרה של סטאר זה לא קורה. חשמלאי אחר אמר: "אני מתקין אותם במשך שנים והם ללא תקלות". חשמלאי נוסף טען כי המנוע של סטאר עוצמתי ומאפשר הפצת אוויר מעולה. החשמלאים בסדקר הזכירו גם מאפיינים נוספים כגון תלייה פשוטה של ​​מאוורר התקרה של סטאר, האחריות לכל החיים ותפעול שקט. הם גם העריכו את השירות המהיר הניתן על ידי החברה במקרה של חלקי חילוף.

אחרי סטאר הגיעו Semicom ו- Pacific, שהיו להם 6% ו -4% בהתאמה.

העדיפות השנייה מחולקת יותר. 29% מהחשמלאים שמו את מאווררי התקרה של ווייט ווסטהאוס בעדיפות שנייה. 13% בחרו בסטאר. האנטר, המילטון, פסיפיק ופסיפיק קיבלו כולם 6.4%. כ -13% ציינו שאין להם עדיפות שנייה. שאר האחוזים חולקו בין המותגים.

מאוורר תקרה- שלט או מתג

לאחר שבחרתם את המותג, עליכם לבחור שיטת הדלקה שנוחה לכם.

מתג קיר צוין על ידי 59% מהחשמלאים כדרך הנוחה ביותר ולאלה שמחפשים נוחות ויעילות נוספת, מומלץ מתג בעל בורר מהירות. עם זאת, 38.5% הצביעו למעשה שששלט הוא שיטת ההדלקה הטובה ביותר. בין הסיבות שנמנו היו כי שלט "חוסך חוטים בקירות". כמו כן,  שלט רחוק זול יותר להתקנה מכיוון שהוא דורש פחות עבודה.