בעיות החשמל הנפוצות ביותר בבית

בכל הנוגע לחשמל ביתי, בטיחותכם היא החשובה ביותר. אורות מהבהבים, חשבונות גבוהים ומכשירים פגומים יכולים להוות סימן לבעיות חשמל במעגל הביתי. זהו בעיות מהרשימה שלמטה, כמו גם את הפתרון המתאים ביותר.

1. נחשולי חשמליים תכופים
נחשולי חשמל יכולים להיגרם על ידי כל דבר החל ממכת ברקים, פגיעה בקווי חשמל, מכשירים פגומים וחיווט חשמלי בבית. אמנם נחשול ממשי נמשך רק מיקרו שניה, אך נחשולים תכופים עלולים לפגוע ברכיבי החשמל המחוברים לביתכם, ולהקטין את תוחלת החיים שלהם באופן משמעותי.

אם אתם חווים נחשולי חשמל תכופים, ככל הנראה האשם הוא מכשיר חשמלי המחובר לרשת הביתית או לחיווט עצמו. נסו להסיר את כל המכשירים מהשקע כדי לראות אם זה מונע את החשמל. אחרת, ייתכן שהגיע הזמן להתייעץ עם חשמלאי מקצועי.

2. נפילות מתח
כמו נחשולי חשמל, לעתים קרובות ניתן לייחס נפילות באספקת החשמל למכשירים המחוברים לרשת החשמל אשר פגומים או עשויים מחומרים לא תקניים, ולשאוב הרבה כוח כאשר הם מופעלים.

3. מתגי תאורה שאינם עובדים כראוי
מתגים עמומים שאינם מכוונים את האור כראוי ניתן לייחס למוצרים לא תקניים.

אם זה עתה עברתם לגור בבית חדש ומצאתם מתגים שלכאורה אינם מפעילים שום דבר, זה עשוי להיות סימן שהמתגים הוחלפו והתקנים הוסרו, או שזה יכול להיות תקלה בשקע, במעגל או בחיווט. התייעצו עם חשמלאי אם אתם נתקלים בבעיות במתגים.

4. מפסקים
פריטי הספק גבוהים כמו מיקרוגל ומייבשי שיער יכולים להפסיק את המפסקים, במיוחד כאשר משתמשים באותו פריט בפריטים צורכים חשמל אחרים. מפסקים נועד להגן עליכם ועל ביתכם.

5. עומס מעגל
אחד הגורמים הגדולים ביותר לתקלות של מפסקים הוא עומס יתר על גבי לוחות חשמל. ברוב הבתים והדירות, אפילו חדשים יותר, אין מספיק נקודות חשמל כדי לספק, למשל, מערך יחידת בידור ביתי שלמה. אם מפסקים בביתכם מועדים לעתים קרובות, זה יכול להיות עומס יתר במעגל. מנע וזאת על ידי:

הסירו התקנים שאינם בשימוש (לדוגמה, מטענים לטלפון עדיין שואבים חשמל גם כאשר אינם מחוברים).
הפיצו את צרכיכם החשמליים מסביב. אל תעמיסו על מעגל אחד.
שימו לב כיצד אתם מחברים מכשירים ברחבי הבית – מה נמצא בשימוש ומה מיותר.

6. אורות בהירים או עמומים מדי
אם אורות מסוימים בבית נראים בהירים מדי אך אחרים עמומים, יש שני סיבות אפשריות:

סוגים שונים של אורות עם הספק שונה: בדקו כי כל הגלובוסים זהים.
חיבור נייטרלי ראשי גרוע: זה ימשיך לגרום לבעיות בבית עד לתיקונו על ידי איש מקצוע.

7. זעזועים חשמליים
התחשמלות היא חוויה מסוכנת ביותר. למרות שהם בדרך כלל די מתונים, משהו שדומה להלם סטטי, הם מזכירים לנו שחשמל מסוכן כשאינו מנוצל כנראה. זעזועים חשמליים מתרחשים בדרך כלל כשמפעילים או מכבים מכשיר. הבעיה יכולה להיות עם המכשיר, או שזה יכול להיות בחיווט. אתם יכולים לבדוק זאת על ידי חיבור התקן אחר ולראות אם התוצאות ניתנות לשחזור, אולם אתם פשוט מסתכן בהלם חשמלי נוסף. ברוב המקרים אולי עדיף לדבר עם חשמלאי.

8. חשבונות חשמל גבוהים
הפחתת עלות חשבון החשמל שלך עשויה לכלול:

עוברים לספק חסכוני יותר
זיהוי מכשירים חשמליים העלולים לגרום לעליית מתח
ניתוק מכשירי חשמל ומטענים כאשר אינם בשימוש
תיקון חיווט או מעגלים פגומים

9. נורות אור נשרפות
ישנן מספר סיבות לכך שהאורות שלכם נשרפים לעתים קרובות מדי:

ההספק גבוה מדי
בידוד קרוב מדי לאור
חיווט רע במעגל
חיווט רע ברשת
במתג דימר, יותר מדי הספק כולל על מתג אחד

בידוד הנושא יכול להיות מסובך עבור אנשים שאינם אנשי מקצוע וכדאי יהיה לפנות לחשמלאי בכדי לעזור בזיהוי הסיבה הבסיסית לשריפות נורות.