אילו מכשירים משתמשים בהכי הרבה אנרגיה?

כיום, רוב הבתים כוללים חמישה או שישה מכשירים חיוניים הדרושים לחיי היומיום, עם כמה נוספים שנוספו לשם נוחות נוספת. כל מכשיר משתמש בכמות כלשהי של אנרגיה להפעלה. זה מעלה שאלה: אילו מכשירים משתמשים בהכי הרבה אנרגיה? להיות מודע למידע זה יכול לעזור לבעלי בתים לשלוט בשימוש באנרגיה כמו גם בתקציב הביתי.

  1. מזגן ותנור

מזגן ותנור תובעים 47% מסך השימוש באנרגיה בבית. אחוז זה יכול להשתנות עקב סוג המזגן ומערכת התנור שיש לכם. כמובן שלתנורים ומזגנים ישנים אין את התכונות החוסכות באנרגיה שיש למכשירים המודרנייים יותר. זה יכול לגרום לאחוז גבוה יותר של שימוש באנרגיה. רבים מהתרמוסטטים שתוכננו כיום מקלים על מעקב ובקרה על פעולת המזגן או תנור לחיסכון באנרגיה.

  1. דוד מים

דוד מים צורך 14% מסך האנרגיה המשמשת בבית. כמובן, ישנם מחממי מים שורפים יותר חשמל מאחרים. דוד מים קונבנציונאלי מחזיק באספקת מים בכל עת, כך שכאשר מישהו בבית זקוק למים חמים, הוא מוכן לצאת לדרך. לחילופין, דוד מים ללא טנק מחמם מים לפי הצורך. אז, דודי מים קונבנציונליים משתמשים ביותר אנרגיה מבין שתי האפשרויות.

  1. אורות

התאורה בכל החדרים בבית ובאורות החיצוניים מהווים 12% משימוש האנרגיה בבית. לעשות דברים פשוטים כמו כיבוי אורות בחדרים לא מאוכלסים, הצבת טיימרים על אורות כדי שלא יישרפו כל הלילה, ושימוש בנורות חסכוניות יכול להוריד את אחוז השימוש בחשמל.

  1. מכונת כביסה ומייבש

האם כבעלי בית אתם משתמשים במכונת הכביסה והמייבש שלכם מספר פעמים ביום? או, אולי אתה מכבשים בגדים רק פעם בשבוע. שני מכשירים אלה מהווים 13% משימוש באנרגיה במשק בית. מספר הפעמים בהם משתמשים במכשירים אלה בשבוע יכול ללא ספק להעלות את אחוז האנרגיה הנצרכת. לעשות דברים כמו הגבלת מספר העומסים הנעשים בכל שבוע ושימוש במחזור שטיפת מים חמים רק בעת הצורך הן שתי דרכים קלות להפחתת צריכת החשמל.

  1. מקרר

מקרר משתמש ב -4% מהאנרגיה בבית. מקרר מחובר כל הזמן בכדי לספק חשמל להפעלת המקרר והמקפיא. במילים אחרות, ניתוק המקרר לחיסכון באנרגיה אינו אפשרות הגיונית! אך ישנם מקררים המיועדים לחיסכון באנרגיה, מה שעוזר להוריד את האחוז הכולל.

  1. תנור

תנור חשמלי מהווה 3 עד 4% מכלל צריכת האנרגיה בבית. שוב, אחוז זה שונה על פי הרגלי הבית. תנור מבודד עם דלת מאובטחת שאינה מאפשרת לחום לברוח יכול להפוך תנור לחסכוני יותר באנרגיה.

  1. טלוויזיה

שימוש בטלוויזיה מהווה 3% משימוש בחשמל בבית. ניתוק הטלוויזיה בלילה יכול לסייע בהפחתת אחוז זה.

  1. מדיח כלים

מדיח כלים מהווה 2% מכלל צריכת האנרגיה בבית. כאשר קובעים אילו מכשירים משתמשים ביותר אנרגיה, מדיחי כלים למגורים נכנסים למטה ברשימה. בית אחד משתמש במדיח הכלים שלו פעם ביום ואילו בית אחר אינו משתמש בו פעם בשבוע. כל הגורמים הללו יכולים להשפיע על אחוז האנרגיה שמשתמש במכשיר זה.

  1. מחשב

מחשב משתמש ב -1% מסך האנרגיה בבית. כפי שאתם רואים, מחשבים נמצאים נמוך ברשימה של מכשירי החשמל המשתמשים ביותר חשמל.

מדוע כדאי לבחור מוצרי חשמל בדירוג האנרגיה A?

לפני שני עשורים לא היינו מודעים להערכת אנרגיה של מכשירי חשמל. הבנו שמקרר חדש יותר בדרך כלל יצרוך פחות אנרגיה מאשר מקרר ישן המופעל בטכנולוגיה פחות יעילה. כיום, כאשר על המכשירים נאמר במפורש מה דירוג האנרגיה של המכשיר אין שום סיבה לבחור מכשיר זול או משומש שיצרוך חשמל בצורה בזבזנית.

בשנים האחרונות אנו עדים לנטייה גוברת של מעבר למכשירי צריכה מתקדמים המציעים למשתמשים ציון אנרגיה חסכוני.

שתי הסיבות שאנחנו רוצים לעבור למכשירים זולים:

שתי סיבות מובילות אותנו להמשיך למכשירים חסכוניים יותר. האחת היא ללא ספק חשבון החשמל המשולם בסוף החודש. בעוד שלמכונות כביסה, מדיחי כלים, מקררים ובעיקר מייבשים יש כמות עצומה של חשמל – אלה המאופיינים בדירוג אנרגיה A יהיו החסכוניים ביותר לטווח הארוך והם מספקים איכות גבוהה.

הסיבה השנייה לבחירה במכשיר עם דירוג אנרגטי A היא תמיכה באיכות הסביבה שלנו.

ייצור חשמל פוגע בסביבה בעתיד וככל שיש לנו פחות אנרגיה אנו מסייעים לדורות הבאים להתגורר במקום ירוק יותר. מכשירים המשתמשים בדירוג אנרגיה גבוה הפועלים על מים כגון: מכונת כביסה ומדיח כלים עשויים לחסוך מעט בחשבון המים בארצנו המתייבשת.

כיצד מכשירי החשמל החדשים ביותר משתמשים באנרגיה פחותה? למשל, אם כל החלקים הפנימיים המיועדים לקירור לא יוצרים חום בתרגול הפעולה, המנגנון יהיה זול יותר.

מותגים ידועים המקדמים מוצרים איכותיים יותר שתוכננו בקפידה ישלמו יותר עבור התפתחות המכשיר. בנוסף, רכיביו יהיו יקרים יותר בשוליים וכך גם עלות המכשיר החשמלי.

צריכת אנרגיה – כמה זה עולה לנו?

חשוב לבדוק בתגית ליד המערכת מה צריכת האנרגיה שלה. למשל, רוב המקררים שנוצרו בשנה האחרונה עם צריכת אנרגיה דומה שפועלים במשך עשרים וחמש שעות בבית יעלו לנו 285 ש"ח בממוצע בשנה. מדיח כלים שעובד שלוש פעמים בשבוע יעלה לנו 67 ש"ח בשנה ותנור אפייה שפועל שעה אחת בכל יום יצרוך 173 ש"ח בשנה.

מוצרים ישנים יותר או שימוש בהערכת אנרגיה נמוכה יותר יכולים לעלות לנו הרבה יותר. למשל, מקרר בן עשר שעובד לאורך היום יכלול 1,825 קוט"ש בשנה ויעלה לנו 981 ש"ח. בתנור אפייה בן שבע ומעלה תהיה גם כמות גדולה יותר של אנרגיה. סוג המכשיר, הוותק שלו בשנים, כמה פעמים הוא פועל בשבוע ובמשך כמה שעות מגלה את הפער בין המכשירים החדשים למכשירי החשמל הישנים שצורכים הרבה יותר אנרגיה.